Aquest darrer trimestre els alumnes de 1r d’ESO van poder gaudir del què és la gamificació dins del programa innovador de secundària, el FAIG. Durant vàries sessions van treballar durant la fase Input/aprenentatge continguts del temari de Socials d’Egipte éssent participants actius en un joc.
Cada alumne era un personatge de la societat egípcia (un faraó, un noble, un pagès, un lladre de tombes, un déu, un momificador, un escriba…). El primer dia rebien la fitxa del seu personatge i a partir d’una història sobre Howard Carter havien de construir una piràmide guanyant eines, pedres, etc. Això ho aconseguien gràcies a les seves participacions, resolucions d’enigmes, etc. El joc era col·lectiu (construir la piràmide) però també individual (guanyaven punts amb activitats que feien cada un). Cada alumne preparava les presentacions del seu personatge, es podia disfressar, podia fer activitats d’ampliació… i tot per guanyar punts que després van servir per tenir poders el dia de l’examen (consultar al professor, guanyar un punt més, eliminar una pregunta….) Alguns alumnes, doncs, van aconseguir aquestes cartes de poder i utilitzar-les el dia de l’examen.
El joc, alhora, va acabar amb una sortida al Campus Arqueològic a Palau-Solità i Plegamans on, de primera mà, van poder desenterrar una tomba egípcia i conèixer de més a prop la feina d’un arqueòleg.
A la fase output, distribuits per grups, van resoldre diferents problemes, van crear projectes molt originals que posteriorment van exposar davant dels companys. I, alhora, van elaborar una memòria escrita explicant tot el procés d’elaboració (tècniques Faig, objectius, realització del projecte, etc).
Aquesta dinàmica s’engloba dins el Projecte Joc que l’escola tira endavant a totes les etapes.